Mind a beltéri, mind a kültéri egységben található egy hőcserélő, amely egy hűtőbordákkal sűrűn telerakott csőkígyó, melyet a klíma karbantartás során tisztítunk. Felépítésében hasonló az autónk hűtőjéhez. Gondoljunk bele, ha az autónk hűtője eldugulna a beleszorult portól. Meddig tudná használni az autóját, ha nem lenne hűtés?
Ugyan ez a helyzet a klímákkal is. Az beltéri egységben található szűrő eltömődése esetén a gép nem képes hőt felvenni a környezetéből, vagy másképpen: hűteni a környezetét, így a kültéri egységben található kompresszor leég, zárlatos lesz. Ugyan ez a helyzet abba az esetben, ha a kültéri egység hőcserélője eltömődik. Ez forgalmas útszakaszok mellet, illetve parkos, nyárfákkal teletűzdelt környezetben a leggyakoribb. A kompresszor leégése esetén a drága pótalkatrész miatt a javítás általában nem gazdaságos. Javítási mód: Klíma csere.
A légkondiban található gáz mennyisége minden esetben megtalálható a műszaki leírásában. Ez azért fontos, mert akár 15-20% eltérés jelentősen befolyásolja a hűtőteljesítményt illetve rövid időn belül leég a kompresszor. A javítás módja itt is ugyan az: Klíma csere
Az elektronikai alkatrészek sokszor okoznak látszólag jelentéktelen hibákat. Viszont egy kelleténél lassabban felpörgő, vagy panelhibából eredően nem leálló ventilátor vagy kompresszor rövid időn belül zárlatos lesz. A megoldást már ismerjük.
VAGY
A szezonális klíma karbantartás során mi az egészségügyi szempontok mellett, mechanikai szempontok szerint is átnézzük a klímákat. Bármi rendellenes esetén tájékoztatjuk az ügyfelet és kijavítjuk a hibát, mielőtt komoly kár keletkezne.
Egyeztessen időpontot klíma karbantartásra a +36 20 310 1307 számon, hogy ne keljen új légkondit vennie!